اخبار و مقالات

موزهای وارداتی پشت دروازه های ایران ماند
تاریخ انتشار : 1395/5/2 ساعت 15:18:58
موزهای وارداتی پشت دروازه های ایران ماند


















موزهای وارداتی پشت دروازه های ایران ماند
تاریخ: 1395/05/02
شماره: 7157
بازدید: 6
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: طی چند روز گذشته محموله های وارداتی موز اوکراین پشت مرزهای ایران و ترکیه مانده که همین امر منجر به ترافیک سنگین پشت مرزهای دو کشور شده است.
 
سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر تحولات سیاسی ترکیه بر امر واردات و صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی به دنبال تحولات سیاسی ترکیه مبادلات تجاری محصولات کشاورزی با اخلال مواجه شده که امیدواریم هر چه سریع تر این خلل بر طرف شود.

وی افزود: طی چند روز گذشته محموله های وارداتی موز اوکراین پشت مرزهای ایران و ترکیه مانده که همین امر منجر به ترافیک سنگین پشت مرزهای دو کشور شده است.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در پاسخ به این سوال که استمرار این مشکلات چه تاثیری در روند صادراتی محصولات دارد، گفت: صادرات محصولات تولیدی ما عمدتا به اروپا صورت می گیرد از این رو با ادامه این روند محصولات خود را از دریای خزر را به آستاراخان می رسانیم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به واردات موز تصریح کرد: با واردات موز از ترکیه به سبب هزینه بالا حمل و نقل مخالف هستیم از این رو با توجه به دوران پسابرجام لازم است که شرکت های صادرکننده از بنادر جنوبی برای واردات این محصول به کشور استفاده کنند چرا که این امر به سبب هزینه پایین، قیمت تمام شده محصولات را کاهش می دهد.
منبع خبر: خبرنگاران جوان